פרסום בפייסבוק, או פרסום בגוגל, זו השאלה?

אז בואו ננסה לענות על שאלת מיליון הדולר שלפנינו, לפחות בכל הקשור לתחום השירותים והידע האהוב שלנו… ננסה להתמקד בהבדל המהותי שבין פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק… ונשתדל לעשות זאת באווירת הגדה של פסח… מוכנים?

ערן כץ
18-04-22

אז, כנגד ארבעה קהלים דיבר המפרסם: אחד משלנו, אחד רשע, אחד תם ואחד שאינו יודע לשאול…

אחד משלנו

הוא הקהל הליבה שלנו, זה שמכיר אותנו, יכול להיות שהוא לקוח, נמצא באחד הרשימות או הקבוצות או דומה. זהו קהל חם ואיכותי מאוד שבאופן עקרוני קל יחסית למכור לו…

אנו לא באמת צריכים את גוגל או פייסבוק כדי להגיע אליו… מצד שני לעשות קמפיין רימרקטינג באחד מהפלטפורמות בהחלט יכול לתרום.

רשע

הוא הקהל שמודע לפתרון. הוא הרשע מכוון שהוא מאוד תחרותי, ברוב המקרים הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה (שבחלק מהמקרים זה לא מה שהוא צריך) וגם יודע כמה הוא מוכן לשלם על זה… ה״רשע״ גדול פי 10 מ״אחד משלנו״ והוא מתאים יותר לעסקים גמישים שמוכנים להתפשר על המחיר או העקרונות שלהם.

את הקהל הזה רצוי לדוג בגוגל, השוק תחרותי (צפו לשוק בנושא המחיר), הקהל קטן יחסית ומחיר הליד גבוהה.

תם

הוא הקהל שמודע לבעיה. הוא תם מכיוון שברוב המקרים הוא לא מודע לפתרון. הוא יודע לאן הוא רוצה להגיע אבל לא יודע איך לעשות את זה, לכן שילוב בין היכולת שלנו לעזור להם + תהליך נכון זהו הקהל המנצח עבור התחום שלנו. ה״תם״ גדול פי 10 מה״רשע״ והוא מתאים לעסקים שרוצים לצמוח.

את הקהל הזה אפשר למצוא בפייסבוק, היתרון הגדול שהקהל גדול, הוא לא תחרותי במיוחד ומחיר הליד נמוך.

שאינו יודע לשאול

הוא קהל שאינו מודע לבעיה, קשה יותר לעורר בו עניין או רצון ולכן הוא מתאים בעיקר למותגים גדולים יותר. ״שאינו יודע לשאול״ גדול פי 10 מה״תם״ והוא מיועד לצמיחה בלבד.

את הקהל הזה אפשר למצוא בפייסבוק, קהל ענק (כל שאר המדינה לצורך הדוגמה), לכן הוא פחות מומלץ לעסקים קטנים כמונו (עד 10 מיליון).

אז לסיכום,

ברוב המקרים מפרסמים בגוגל לקהל שמודע לפתרון ובפייסבוק לקהל שמודע לבעיה.

לכן, זה הופך את הפרסום בגוגל לתחרותי יותר (לכן יקר יותר) וגם לכזה שמביא תוצאות מהירות יותר לעסקים שגמישים במחיר כמו בוני אתרים…

מצד שני, מי שרוצה למכור את הערך שלו ולא להתחרות על המחיר שיפרסם בפייסבוק… השוק גדול בהרבה, פחות תחרותי… מה הופך את פייסבוק לפלטפורמה מצויינת לצמיחה 🙂

היכן אתם מפרסמים?

ערן כץ

עוזר לבעלי עסקים בתחום השירותים והידע (יועצים, מאמנים, יוצרי תוכן, סוכנויות וכל מה שביניהם) להגדיל משמעותית את הכנסות העסק שלהם במשרה מלאה.

יכולים גם לעניין אותך